de Week van de Wolf: Vakantie!

David had drie weken vakantie ingepland. Dat betekende drie weken aaneengesloten vrijheid met al mijn mannen. Drie weken op de camping. Geen internet, geen stroom, geen tv, alleen maar de prachtige omgeving en de leuke mensen die ook op de camping staan. Dat was in ieder geval de planning…

En toen bleek ik zwanger (van een tweeling, mocht je het gemist hebben) en dat betekent behoorlijk wat afspraken bij de gynaecoloog. Gelukkig is onze camping niet te ver van onze woonplaats én van het ziekenhuis maar omdat ik toch enigszins fris bij de dokter op de tafel wilde liggen, leek het me niet handig om rechtstreeks vanuit de camping naar het ziekenhuis te gaan (er is wel een douche op de camping maar daar is ook alles mee gezegd, zeg maar…) Daarbij kwam dat de planning van Davids afstudeertraject iets anders verliep waardoor ook hij in zijn vakantie nog behoorlijk veel moest doen en daarnaast verplichtingen had in Amsterdam.  Drie weken aaneengesloten vakantie op de camping bleek dus niet zo handig.

De eerste week zijn we een paar dagen geweest. De tweede week hadden we zo veel afspraken dat we thuis zijn gebleven. Maar de derde week hebben we toch nog 5 hele dagen in prachtig Vasse kunnen doorbrengen!

Maandag

Vandaag gaan we! Maar… er moet nog eerst een wasje gedraaid worden, en de spullen moeten nog gepakt worden, en de auto moet nog volgepakt worden, én ik moet rustig aan doen van de gynaecoloog dus alles gaat in slakkengang. Rond vier uur ’s middags zitten we eindelijk allemaal in de auto en kunnen we gaan! We moeten nog wel even tanken in Duitsland. Tegen de tijd dat we in Vasse aankomen, is het al etenstijd geweest en zoeken we een restaurantje op. When op vakantie, you eat schnitzel. Bij Café Bolscher blijk je daar een hele fijne te kunnen eten en tonnetje rond rijden we uiteindelijk naar de camping.  img_7117.jpg

Pas rond half negen komen we daar aan, waar we kunnen aanschuiven bij het mega kampvuur van Yvette (van Vettt).

Ken je die grap van die mensen die naar de camping gingen en de sleutel van de caravan vergaten?! Nou, die grap blijkt dus IRL helemaal niet zo grappig te zijn. De sleutel van de caravan hebben we altijd in het dashboardkastje van de auto liggen. Wel zo handig, aangezien we altijd met de auto naar de camping gaan. Net zo als deze keer. Alleen gingen we deze keer met de nieuwe auto. En de sleutels… die lagen nog in de oude auto!

Gelukkig kunnen de kindjes en ik van de gastvrijheid van Yvette gebruik blijven maken terwijl David even snel (lees ruim anderhalf uur) heen en weer rijdt om de sleutels op te halen! De jongens zijn al in slaap gevallen en zodra David “thuis” is, leggen we ze lekker in bed.

Dinsdag

img_7145.jpgDavid is jarig! Hieperdepiep Hoera! Goede vrouw die ik ben heb ik natuurlijk slingers en ballonnen meegenomen! Terwijl Boaz, Midas en ik de tent een beetje versieren en de tafel dekken, mag David uitslapen. Een topcadeau als je het mij vraagt! (Zijn echte cadeau, een House of Marley Get Together Box) heeft hij een paar weken geleden al gehad. Hij kon niet langer wachten)  Na het ontbijt sturen we de jongens weg en slepen wij de stoelen in het weiland waar we verder helemaal niets doen, behalve genieten! Tegen het einde van de middag komen mijn schoonouders langs om de verjaardag van hun zoon te vieren. We steken onze vuurpit aan en bakken een hele bende worstjes en vleesspiesjes. Hoewel het mij in eerste instantie genoeg leek, bleek het nog bijna te weinig te zijn. Niet alleen Davids ouders eten mee, maar er schuiven ook een paar hongerige buurtkinderen aan en Yvette komt met haar gezinnetje ook gezellig mee eten. Haar cadeau voor David, een zak vleesribben, komt dan ook extreem goed uit!

Woensdag

img_7241.jpgIk kom al dagen niet in een diepe slaap en ben, ondanks dat we niet zo veel doen, helemaal gesloopt! Vaatdoekmodus! Na weer een dagje weinig doen, genieten, wandelen, een rondje Denekamp, vuurtje maken, kokkerellen en lezen ben ik er wel weer een beetje klaar mee en wil ik eigenlijk alleen maar naar bed. Midas is ook moe van de hele dag spelen hij vindt het dan ook helemaal niet erg als ik voorstel dat hij bij mij in bed mag slapen. Zo is hij ook niet jaloers dat Boaz ’s avonds laat nog met David op stap gaat. Sinds ik met Boaz bij de sterrenwacht ben geweest, wil hij er ook dolgraag een keer met David naar toe. Vanavond is er een speciale sterren-kijkavond en dus een uitgelezen kans om samen te gaan! De volgende ochtend vertelt hij in geuren en kleuren hoe geweldig gaaf het was!

Donderdag

Hoewel de herfst zijn eerste sporen al flink laat zien, is het een heerlijke dag! Voor Midas zet ik een wasmand op met warm water zodat hij even kan “zwemmen”. Het badje is te klein voor Boaz maar omdat hij ook graag met water wil spelen, mag hij van mij afwassen. Hoe tof ben ik als moeder!? Samen met Pippa gaan ze de mega stapel vuile borden, kopjes en bestek te lijf. Ik mis een vaatwasser toch wel een beetje als we back to basic zijn.

Om verder geen borden meer vies te maken, besluiten we ’s avonds uit eten te gaan. David heeft een leuk uitziend Italiaans restaurantje ontdekt in Ootmarsum die hij graag wil gaan testen. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen! Ik ben zo onder de indruk van de maaltijden die we hier krijgen voorgeschoteld, dat ik er binnenkort een hele blog aan ga wijden. Voor nu wil ik alleen maar zeggen, ik heb nog nooit zo’n heerlijke pasta carbonara gehad!

Vrijdag

Vandaag gaan we weer naar huis! Het is een beetje vreemd dat we deze keer weg gaan zonder dat we weten wanneer we precies terug komen. We proberen in de herfstvakantie nog een paar dagen te gaan, maar dat duurt nog zo lang! En daarom (en omdat ik nu al nesteldrangsymptomen vertoon?) begin ik al vroeg met het schoonmaken en opruimen van de caravan. De planning is om aan het einde van de dag naar huis te rijden, maar als rond vier uur alles schoon en ingepakt is, gaan we toch maar richting huis. Onderweg stoppen we nog even bij hetzelfde restaurantje als waar we de avond ervoor hebben gegeten en nemen een maaltijd to go mee. David bestelt twee keer carbonara en krijgt even later twee pizza carbonara mee. Miscommunicatie. Omdat David een mega held is die weet dat ik heel erg graag de pasta carbonara wil, bestelt hij daar ook nog een portie van. En zo gebeurt het dat we, na een kort maar krachtig weekje middle of nowhere terug rijden met twee pizza’s en een portie pasta op schoot.

Zaterdag

img_7338En wat doe je als je thuis komt van vakantie? Wassen! Halleluja wat veel was! Nou had ik al een klein beetje boel was-achterstand en door de vakantie-was wordt dat er niet echt beter op. Ik besluit om dan ook maar meteen alles weg te werken. De machine wast, de andere machine droogt en ik vouw alles in keurige stapeltjes en leg alles in drie grote wasmanden. Een mand voor David, een mand voor de kinderen en een mand voor mezelf. Ik denk er gewoon nog maar even niet aan dat daar straks nog was voor twee personen bij komt. Als eindelijk alles weg is, rijden we naar Enschede, pikken daar een paar vrienden op (lang leve een mega auto) rijden langs de winkel voor een wegwerp-bbq, vlees, brood en sausjes en gaan heerlijk picknicken op het Rutbeek. Ik zit met twee dikke vesten op een dekentje te genieten van Davids kookkunsten terwijl Boaz met zijn vriendje in het water spartelen. Zo koud! Maar dat maakt ze de pis niet lauw! We blijven tot de zon onder is, tot de maan hoog aan de hemel staat en tot we geen hand meer voor ogen zien. Ik hou zo van dit soort uitjes!

Zondag

DSC_1317.JPGDavids allerlaatste vakantiedag! Ik mag uitslapen terwijl David lekker met de jongens op de bank een filmpje gaat kijken. Rond de middag vind ik het de hoogste tijd om iets te ondernemen en daarom rijden we naar Holten om naar het Maisdoolhof te gaan. Voor we daar naar toe gaan, gaan we eerst even ontbijten en spelen in de aangrenzende speeltuin Dondertman. Als we uiteindelijk richting het doolhof lopen, blijkt dat je daarvoor apart moet betalen en dat je niet kunt pinnen. Ik heb helemaal geen puf om terug te lopen om ergens anders te gaan pinnen en dus gaan we naar huis. Onderweg stoppen we bij “de grote gele M”. Volgens Boaz dé manier om de vakantie af te sluiten en hoewel ik het daar er niet helemaal mee eens ben, ben ik wel heel gelukkig met mijn bananenmilkshake.

En dat was het alweer. De vakantie. Zoef! Door alle afspraken hebben we niet echt vakantie gevierd zoals we in eerste instantie gepland hadden, maar achteraf was het toch behoorlijk heerlijk! Boaz heeft nog één weekje vrij en dus kan hij nog een beetje acclimatiseren, terwijl David alweer aan het werk moet en ik maar eens bezig ga met de grote najaarsschoonmaak! xx

Advertenties

2 thoughts on “de Week van de Wolf: Vakantie!